16 Ocak 2009 Cuma

LAĞIM ÇUKURUNDAKİLER

Bu ara gözüm haberlere takılınca veya gazetelerde birkaç kelime görünce çok kötü oluyorum..Evet; Filistin haberlerinden bahsediyorum.Çok kötü durum hepimizin bildiği üzere.Taş taş üstünde kalmadı.İnsanlar ekmek bulamamaya başladı..Gidecek bir yerleri kalmadı da.Her taraftan bomba yiyorlar.Hastaneler,okullar, caddeler, caddeler,BM binası vs vs..Her yer bombalandı..İçime en çok dokunanlar arasında ise bazı kareler var..O kareler arasında benim aklımda en çok kalanlar:

Son anında şehitlik yemini eden ve onda sonrada gözü açık giden adam

Arabayla hastaneye yetiştirilmeye çalışılan adam.Adam hastaneye gelir ve kapıyı kendisi açar.Ve yığılır oracıkta.

Minik bir kız çocuğu kucağında kardeşi ağlayarak nereye gideceklerini bilemeden sokakta koştururlar.Büyük ihtimalle annesiz kalmıştırlar..

Ehud Barak-kendisi İsrail savunma bakanı olur-gülerek BM başkanını ağırlar ve vurdukları BM binası için özür diler.

İsrail İçişleri veya Başkan Yardımcısı olan kadın-adını bilmiyorum ve bilmek de istemiyorum zaten- BM başkanının yanına oturur ve öldürürülen sivillerin nedeninin Hamas olduğunu söyler..Hamas onları canlı kalkan olarak kullanıyormuş.Bu durumda da kendilerini aklamış oluyor..Haklı yere öldüüyorum demeye getiriyor.

Ve ben ve eminim ki benim gibi çoğu insan ağlayarak izliyor haberleri..Elimizden birşey gelmiyor ve sadece ağlayabiliyoruz..Sesimizi duyurmak için uygun bir platformda yok..Altından başka durumların çıkma ihtimalide yüksek çünkü..Bir de korkuyorum babamın çocukluğunda yaşanmış olan 6-7 Eylül olaylarının bir benzerinin yaşanma olma ihtimali nedeniyle..O zaman burayı yurtları olarak gören sadece kökenleri oralı olan insanlar zarar görecek..Ben inanmak istemiyorum herkesin aynı anda bu kadar kötü olabilme ihtimaline..Olamaz ki zaten..Kötü olanlar çok kötü...İyi olanlar az..Ama iyi olmak tüm kötülükleri kovmaz mıydı? Bize bu öğretilmemiş miydi?

Peki ne oldu da bunlar kazanıyor? Ne değişti? Ya da bu düzen zaten hep böyle miydi de biz mi büyüdük ve kirlendi bu dünya?

Ama ben tüm bu kara gözlü çocuklara sarıldığımı hayal ederek "geçecek bunlar çocuklar" demek isterdim...Fakat gidenler geri gelmeyecek ve o yaralar asla kapanmayacak..Bunun bedelini kim nasıl ödeyecek? Bu zulmünde filmleri yapıldığında acaba Oscarlar verilecek mi tam 7 dalda birden...Yoksa bir 70 yıl falan daha mı beklenecek? Amerika'nın başına Arap kökenli bir Filistinlinin başkan olması için..O zaman tüm bu yapılan kötülükler silinmiş mi olacak ?

HADİ ORADAN PİSLİKLER....

Hiç yorum yok: