8 Aralık 2010 Çarşamba

ÇOK MU ÖNEMLİ İDİ?


Hiçbirşey önemli değil hayatta..herşeyin bir çözümü bir şekilde mevcut..Ama ölüm çok farklı..Tasavvufi anlayışa göre yaşam aslında tam da o noktada başlıyor.Fakat bizler bu kadar olgun değiliz.ve çoğu insana yani geride kalanlara ölüm çok ağır geliyor..Bazen kendime soruyorum..Ölünün arkasından ağlayanlar gidene mi yoksa kalana mı ağlıyorlar diye?Bence kendimize ağlıyoruz..Zor olacak diye hayat bundan sonra..Bir de tabii genç ölümler var..Genç ve de güzel bir insan ölünce ise iki kat daha fazla bir farklılık yaşanıyor vefat edenin arkasından..Tıpkı Ceyla gölcüklü'nün arkasından olduğu gibi.




Pankreas kanserinden dolayı hayatını kaybetti genç,güzel ve alımlı kadın.Bir kere yakından gördüm kendisini.Hoş bir kadındı gerçekten.Fakat hemen hissetmiştim.O aslında sosyetik değildi ve onların arasına katılmak istiyordu.Bugün sabah gazetesinde Mevlüt Tezel'in yazdığı harika yazıda da bu vurgulanıyordu..Ben bu izlenimi onun bazı kıyafetlerinden de anlamıştım..Basit değildi ama bir eksiklik vardı genel havada..Zaten o asillik vardır ya da yoktur.İnsanoğluna sonradan eklenemeyek bazı olgulardan bir tanesidir.kimse sonradan öyleymiş gibi davranamaz.




Peki değer miydi bu hayatın içine katılmaya çabalamak? Hayat öyküsünün içinde hep bir sıçrama arzusunun olduğu aşikar..Belki daha mutlu olurdu daha ufak bir hayatla bu güzel kadın kimbilir? Eski kocası ile yaşadıkları,meşhur boşanma davaları,cemiyet hayatından bazı kişilerle yaşadığı polemikler,kavgalar,alamadığı iddia edilen paralar,aslında farklı bir noktada gösterilmeye çalışılan bir hayat ama hiç o noktada yaşanmayan bir ömür,anlamsız dik durma çabaları..Değdi mi peki? Bence değmedi..Özellikle de 16 yaşında ki kızına üzüldüm.Zor bir durumdur tahmin ederim ki..Kolay mı annesiz kalmak 16 yaşında?




Allah rahmet eylesin..Yanlız Ceyla Hanım asıl şimdi bence yapmak istediğini başardı..ASıl bundan sonra hiç unutulmayacak..Güzelliğin ve ihtirasın bir çözüm olmadığını yaşamın bizim elimizde olmadığını,önemli olan kaderimizin ve bahtımızın bize güzellikler yaşatmasının önemini hatırlattı bize..Yakınlarına sabır diliyorum.

Hiç yorum yok: